AAN ALLE DOCENTEN EN ONDERWIJSMEDEWERKERS
VAN DE ASSOCIATIE UNIVERSITEIT & HOGESCHOLEN ANTWERPEN
Hoe zorgen we ervoor dat onze leeromgevingen en de leeromgeving zo authentiek mogelijk is? Onze seminariereeks zoomde in op drie belangrijke factoren van authentiek leren: interdisciplinariteit, sturing/zelfsturing en co-creatie met het werkveld en de samenleving. In elke online sessie stelden we twee praktijkvoorbeelden voor.
Extra informatie over de sprekers en de presentaties kunt u hier terugvinden.
maandag 8 mei | moderator Inga Verhaert van de AP Hogeschool Antwerpen
- Tom De Beuker (adviseur opleidingsaanbod en curriculumontwikkeling, Directie Onderwijs- en Studentenbeleid, AP Hogeschool) – Kruisbestuiving voor alle studenten over opleidingen en departementen heen
- Emilie Vercruyssen (stafmedewerker onderwijs, faculteit Rechten, UAntwerpen) – Interdisciplinaire projectweek: verplicht onderdeel van Juridisch practicum (bachelorproef) – thema van dit jaar: 3M-fabriek
maandag 15 mei | moderator Luc Van de Poele van de Universiteit Antwerpen
- Remo Herzog en Sarah Rohaert (beleidsmedewerkers onderwijsontwikkeling, KdG) – Learning labs: de kracht van authentiek leren en samen creëren over opleidingen heen
- Dries Verbruggen (praktijkassistent, faculteit Ontwerpwetenschappen, UAntwerpen) – Onsite ga je sneller, online ga je verder: ervaring met een COIL pilot binnen de Innovatie Week Productontwikkeling
maandag 22 mei | moderator Steven Sterkx van de Karel de Grote Hogeschool
- Geert Marrin (lector Departement Mens en Maatschappij, AP Hogeschool) – De buurt als leerlaboratorium: multidisciplinary Community Engaged Learning @ AP
- Natasja Braem (lector KMO-management, KdG) – Sustainable Business Project: een krachtige authentieke learning journey